Zarząd Dróg Powiatowych jest jednostką organizacyjną Powiatu Ostródzkiego działającą w formie jednostki budżetowej.
Majątek:
Nazwa | Położenie | Numer działki | Powierzchnia działki | Rodzaj zabudowy |
Zarząd Dróg Powiatowych | miasto Ostróda obręb Nr 9 ul. Grunwaldzka 62miasto Morąg obręb Nr 2 ul. 3 Maja 11A |
159/41 571/4 |
0,0858 ha 0,5110 ha |
budynek biurowy budynek warsztatów 2 budynki magazynowe 5 wiat |
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie pracuje w następujących godzinach:
Poniedziałek – Piątek
od godz. 7.00 do 15.00
Przedmiot działania
Przedmiotem działania Zarządu Dróg Powiatowych jest pełnienie obowiązków zarządcy dróg powiatowych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych w zakresie :
1) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
3) pełnienie funkcji inwestora,
4) utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urzadzeń związanych z drogą,
5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
6) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
7) koordynacja robót w pasie drogowym,
8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
9) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
9a) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
10) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
11) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
12) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
13) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
14) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
15) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
16) utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
17) nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości,
18) nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 17 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa.
Struktura organizacyjna Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie
W skład Zarządu Dróg wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Dyrektor – „DN”
2) Zastępca Dyrektora – „ZD”
3) Radca Prawny – „RP”
4) Dział Finansów, Kadr i Administracji – „FA”
5) Stanowisko ds. Zatrudnienia i Płac – „FK”
6) Dział Utrzymania – „DU”
7) Dział Techniczny – „DT”
8) Obwód Drogowy Nr 1 w Ostródzie – „OD1”
9) Obwód Drogowy Nr 2 w Morągu – „OD2”
10) Samodzielne stanowisko ds. ochrony danych osobowych – „ID”
11) Zamówienia Publiczne – „ZP”
Obwód Drogowy Nr 1 w Ostródzie wykonuje zadania na obszarze:
Miasta Ostródy, Miasta i Gminy Miłomłyn, Gminy Grunwald, Gminy Dąbrówno i Gminy Ostróda.
Obwód Drogowy Nr 2 w Morągu wykonuje zadania na obszarze:
Miasta i Gminy Miłakowo, Miasta i Gminy Morąg, Gminy Małdyty i Gminy Łukta.
Funkcję Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje:
Małgorzata Ostrowska
Sekretariat, pokój nr 8,tel. (0-89) 646-24-14, fax. 642-17-62
Do zadań i uprawnień Dyrektora Zarządu Dróg należy:
1. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
2. zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Zarządu Dróg oraz jego pracowników,
3. dokonywanie wszelkich czynności prawnych, w tym wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie i na podstawie pełnomocnictw udzielonych przez Zarząd Powiatu oraz Starostę Ostródzkiego,
4. wydawanie wszelkich zarządzeń wewnętrznych, decyzji i postanowień dotyczących działalności Zarządu Dróg,
5. dokonywanie czynności prawnych związanych z prowadzeniem Zarządu Dróg zgodnie z przepisami dotyczącymi funkcjonowania jednostki organizacyjnej,
6. opracowanie zakresów czynności na stanowiskach pracy oraz zapewnienie prawidłowego współdziałania poszczególnych komórek organizacyjnych,
7. nadzór nad organizacją pracy w Zarządzie Dróg oraz spraw związanych z doskonaleniem kadr,
8. przyjmowanie rzeczowych składników mienia Zarządu Dróg, ponoszenie odpowiedzialności i gospodarowanie tym mieniem zgodnie z przepisami prawa,
9. koordynowanie robót i zakupu wyposażenia w Zarządzie Dróg oraz Obwodach Drogowych,
10. nadzór robót z ramienia inwestora,
11. sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem postępowania przetargowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi,
12. odpowiedzialność za realizację obowiązków jakie spoczywają na zarządcy dróg zgodnie z ustawą o drogach publicznych,
13. sprawowanie nadzoru w zakresie ochrony informacji niejawnych,
14. realizacja uchwał Rady Powiatu, Zarządu Powiatu oraz zarządzeń i innych decyzji Starosty Ostródzkiego,
15. przygotowywanie rocznych propozycji do planów i przedkładanie ich Zarządowi Powiatu przy zatwierdzaniu budżetu powiatu,
16. organizowanie i zapewnianie prawidłowego działania kontroli a także należyte wykorzystywanie wyników kontroli.
Zastępca Dyrektora i Główny Księgowy realizują zadania wyznaczone im przez Dyrektora i przed nim ponoszą odpowiedzialność za ich wykonanie.
Do zadań należy:
1. wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio podległych, w zakresie ustalonym przez Dyrektora,
2. zapewnienie prawidłowego współdziałania poszczególnych działów,
3. opracowywanie zakresu zadań i obowiązków dla pracowników swojego pionu,
4. wprowadzanie zmian i usprawnień organizacyjnych w podległych działach bez naruszania struktury organizacyjnej Zarządu Dróg oraz w ramach ustalonej etatyzacji dla podległego pionu,
5. nadzorowanie całokształtu spraw z zakresu działania podległych działów,
6. kierowanie pracą podległych pracowników,
7. przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Funkcję Zastępcy Dyrektora w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje:
Grzegorz Puzon
Telefon: (089) 642-31-56, pokój nr 8
Zastępuje Dyrektora podczas jego nieobecności.
Zastępca Dyrektora przyjmuje interesantów we wtorki każdego tygodnia od 8:00 do 10:00
Do zakresu działania i odpowiedzialności Zastępcy Dyrektora należy sprawowanie nadzoru, kontroli oraz inicjowanie i koordynacja pracy podległych działów w szczególności w zakresie nadzoru nad:
1. realizacją robót remontowych i inwestycyjnych:
a) weryfikacja dokumentacji technicznej i kosztorysów inwestorskich,
b) prowadzenie gospodarki gruntami na cele drogowe,
c) koordynacja zadań remontowych i inwestycyjnych oraz ich rozliczeń,
d) nadzór techniczny realizowanych inwestycji.
2. bieżącym utrzymaniem dróg, ulic i obiektów mostowych, ewidencja:
a) utrzymanie i remont dróg i ulic, chodników, obiektów inżynierskich i urządzeń zabezpieczających ruch na drogach i ulicach powiatowych,
b) koordynacja robót w pasie drogowym,
c) prowadzenie okresowych przeglądów stanu dróg,
d) organizowanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających,
e) uzgodnienia lokalizacji urządzeń w pasie drogowym,
f) naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego, pobieranie opłat i kar w zakresie określonym w ustawie o drogach.
3. Nadzór nad prowadzeniem ewidencji dróg i obiektów inżynieryjnych, tj. aktualizacje ewidencji dróg i obiektów inżynieryjnych.
4. Nadzór nad realizacją zadań z zakresu inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. organizacja ruchu na wypadek awarii, zdarzeń losowych, czasowych zamknięć odcinków dróg.
Funkcję Głównego Księgowego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje: Grażyna Maliszewska
Telefon: (0-89) 646-24-14, 642-31-55, pokój nr 9 Działem Finansów, Kadr i Administracji bezpośrednio kieruje Główny Księgowy Zarządu Dróg Powiatowych – Grażyna Maliszewska
Do zakresu działania Działu Finansów, Kadr i Administracji należy:
1. przygotowanie projektu budżetu Zarządu Dróg w oparciu o przyznane środki budżetowe,
2. przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie dyscypliny budżetowej,
3. prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Zarządu Dróg zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym zakresie,
4.prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych oraz naliczanie amortyzacji i dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
5. rozliczanie inwentaryzacji oraz nadzór nad prawidłowością przeprowadzania inwentaryzacji,
6. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
7. kontrola naliczania i odprowadzania podatków,
8. prowadzenie gospodarki finansowej Zarządu Dróg polegającej na prawidłowym wykorzystywaniu przyznanych środków finansowych zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
9. dokonywanie przelewów dla zadań budżetowych,
10. zapewnienia należytej ochrony wartości pieniężnych,
11. analizowanie wykorzystywanych środków budżetowych,
12. informowanie Dyrektora Zarządu Dróg o ewentualnych zagrożeniach kosztów powyżej założonego planu wydatków na danym paragrafie,
13. sprawdzanie dowodów pod względem formalno – rachunkowym,
14. przyjmowanie i dekretowanie dowodów księgowych,
15. nadzór nad terminową spłatą zobowiązań i ściąganiem należności bieżących, dochodzenie innych należności i roszczeń spornych, zgodnie z określoną procedurą,
16. analizowanie zaangażowania wartościowego umów w kontekście planu wydatków (konta pozabilansowe),
17. dokonywanie windykacji należności,
18. nadzór nad prawidłowością prowadzenia kasy Zarządu Dróg,
19. prowadzenie czynności kancelaryjnych
20. obsługa Sekretariatu Zarządu Dróg,
21. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie właściwych ewidencji,
22. obsługa centrali telefonicznej oraz faxu,
23. zaopatrywanie pracowników w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
24. prowadzenie księgi inwentarzowej przedmiotów nietrwałych w użytkowaniu – dotyczy biura Zarządu Dróg w Ostródzie,
25. prenumerata czasopism i publikacji,
26. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
27. kompletowanie i aktualizowanie zbiorów wewnętrznych aktów normatywnych, typu: zarządzenia, regulaminy, instrukcje i informacje,
28. prowadzenie zbiorczych ewidencji skarg i wniosków wpływających do Zarządu Dróg, przekazywanie ich stanowiskom pracy do załatwienia według właściwości,
29. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach biurowych Zarządu Dróg
30. prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi i bankowymi – sporządzanie raportów kasowych,
31. sporządzanie deklaracji PFRON,
32. sporządzanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań.
Stanowisko d/s Zatrudnienia i Płac sprawuje Joanna Nienałtowska
Telefon (0-89) 646-24-14, 642-31-58, pokój nr 9
Do zakresu działania Stanowiska d/s Zatrudnienia i Płac należy:
1. prowadzenie całokształtu spraw związanych z przyjmowaniem, zwalnianiem, przenoszeniem i awansowaniem pracowników,
2. prowadzenie akt osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów cywilnoprawnych i ich rozliczanie,
4. ustalanie zasad wynagradzania pracowników i indywidualnego zaszeregowania zgodnie z obowiązującą tabelą płac,
5. opracowanie planu urlopów wypoczynkowych,
6. prowadzenie ewidencji pracowników, wydawanie delegacji służbowych oraz legitymacji ubezpieczeniowych,
7. sporządzanie list obecności, prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz ewidencji obecności w pracy,
8. sporządzanie list płacy oraz list płatniczych zasiłków z ubezpieczenia społecznego – prowadzenie dokumentacji,
9. prowadzenie kart wynagrodzeń oraz kart zasiłkowych i chorobowych,
10. sporządzanie formularzy ZUS dotyczących ubezpieczeń pracowników,
11. obsługa programu PŁATNIK w zakresie elektronicznego przekazywania dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
12. sporządzanie informacji o dochodach podatników i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy oraz wydawanie zaświadczeń dla pracowników odnośnie zatrudnienia i wynagrodzenia,
13. organizowanie i prowadzenie wszelkich spraw związanych ze szkoleniami pracowników,
14. organizowanie wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich pracowników oraz nadzór nad aktualnością tych badań,
15. prowadzenie działalności socjalnej dla pracowników w oparciu o obowiązujące przepisy w tym zakresie,
16. kontrola stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników ogólnych i szczególnych przepisów BHP oraz prowadzenie działalności informacyjnej z tego zakresu wśród pracowników,
17. współpraca z inspektorem ds. BHP,
18. nadzorowanie realizacji prawa pracy i prowadzenie działalności informacyjnej z tego zakresu wśród pracowników,
19. przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych,
20. prowadzenie spraw związanych z ocenami kwalifikacyjnym,
21. prowadzenie dokumentacji związanej z procedurą rekrutacyjną,
22. prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą,
23. sporządzanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań.
Funkcję Kierownika Działu Technicznego w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje: Agnieszka Staniszewska
Telefon: (089) 642-31-53, pokój nr 2
Do zakresu działania Działu Technicznego należy:
- kontrola stanu dróg i obiektów mostowych,
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy dróg,
- wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
- planowanie i wykonywanie oświetlenia przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerów na drogach publicznych na terenie zabudowy
- prowadzenie ewidencji, wykazów i ksiąg obiektów mostowych – obsługa programu komputerowego,
- nadzór nad przeprowadzaniem okresowych kontroli drogowych obiektów inżynierskich
- gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych o obiektach mostowych i przechowywanie ich dokumentacji technicznej,
- zbieranie i przekazywanie informacji o stanie obiektów mostowych administrowanych przez Zarząd Dróg,
- koordynacja wykonywania na obiektach mostowych robót interwencyjnych związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- opracowywanie projektów planów finansowych budowy, przebudowy, remontu dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
- przygotowanie dokumentów potrzebnych do procesu budowlanego, uzyskiwanie decyzji środowiskowych, pozwoleń konserwatorskich, pozwoleń na budowę, zgłoszeń oraz innych wymaganych uzgodnień, wniosków,
- przygotowanie kosztorysów na podstawie opracowanych przedmiarów przygotowanych wspólnie z Obwodami Drogowymi,
- przygotowywanie materiałów technicznych do zamówień publicznych (specyfikacje techniczne, kalkulacje, opis techniczny zamówienia, wniosek o uruchomienie procedury zamówień publicznych),
- udział w Komisji przetargowej,
- prowadzenie nadzoru z ramienia inwestora nad realizacją robót, odbiór robót oraz ostateczne ich rozliczanie,
- przeglądy gwarancyjne zrealizowanych zadań,
- pełnienie dyżurów zimowego utrzymania dróg,
- załatwianie interwencji obcych związanych z realizacją prowadzonych zadań w zakresie dróg i obiektów mostowych,
- nadzór nad wprowadzaniem ograniczeń ruchu na drogach lub zamknięciem dróg dla ruchu w przypadkach gdy wymaga tego stan techniczny drogi lub obiektu mostowego oraz bezpieczeństwo ruchu w porozumieniu z Obwodami Drogowymi,
- realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu -prowadzenie dokumentacji organizacji ruchu w zakresie zarządzania ruchem oraz współpraca z organem właściwym do zarządzania ruchem w zakresie wprowadzania oznakowania pionowego, poziomego, sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- organizowanie pomiarów ruchu drogowego na drogach przygotowywanych pod inwestycje,
- analizowanie miejsc niebezpiecznych w związku z zaistniałymi wypadkami i kolizjami drogowymi na drogach powiatowych,
- udział w opracowywaniu dokumentów planistycznych,
- prowadzenie oraz udział w przeglądach obiektów mostowych,
- sporządzanie wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych; prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zadań, które otrzymały dofinansowanie, rozliczanie zadań,
- badanie wpływu robót drogowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
- przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
- przygotowywanie nieskomplikowanej dokumentacji technicznej, nadzór nad opracowywaniem dokumentacji technicznej zewnętrznej
Funkcję Kierownika Działu Utrzymania w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie sprawuje: Sławomir Palmowski
Telefon: (089) 642-31-61, pokój nr 1
Do zakresu działania Działu Utrzymania należy:
- kontrola stanu dróg i obiektów mostowych,
- opracowywanie projektów planu rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opracowywanie projektów planów finansowych utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
- nadzór nad utrzymaniem części drogi, urządzeń drogi, budowli ziemnych, drogowych obiektów inżynierskich, znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- koordynacja robót w pasie drogowym
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
- nadzór i koordynacja pracy Obwodów Drogowych,
- prowadzenie elektronicznej ewidencji dróg, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionych organów, aktualizacja,
- sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
- nadzór nad przeprowadzaniem okresowych kontroli stanu dróg, w tym weryfikacja cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym stan bezpieczeństwa szczególnie zagrożonych uczestników ruchu drogowego,
- wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie utrzymania dróg,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego (przejazdy kolejowe),
- nadzór nad gospodarką zadrzewienia przydrożnego – opracowywanie planu wyrębu drzew przydrożnych, utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
- nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości,
- zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie opłat, o których mowa w art. 39 ust. 7,
- nadzór nad instalacją w pasie drogowym stacjonarnych urządzeń rejestrujących, obudów na te urządzenia, ich usuwaniem oraz utrzymaniem, zapewnienie należytego funkcjonowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących,
- przygotowywanie materiałów technicznych z bieżącego utrzymania do zamówień publicznych (specyfikacje techniczne, kalkulacje, opis techniczny zamówienia, wniosek o uruchomienie procedury zamówień publicznych),
- udział w Komisji przetargowej,
- prowadzenie nadzoru nad realizacją robót z bieżącego utrzymania, odbieranie oraz ostateczne ich rozliczanie,
- załatwianie interwencji obcych związanych z remontem dróg i obiektów mostowych,
- nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg – dyżury zimowego utrzymania dróg,
- koordynacja przeciwpowodziowej i przeciwlądowej ochrony mostów na obszarze działania Zarządu Dróg,
- załatwianie interwencji obcych związanych z utrzymaniem dróg i obiektów mostowych,
- nadzór nad wprowadzaniem ograniczeń ruchu na drogach lub zamknięciem dróg dla ruchu w przypadkach gdy wymaga tego stan techniczny drogi lub obiektu mostowego oraz bezpieczeństwo ruchu w porozumieniu z Obwodami Drogowymi,
- analizowanie miejsc niebezpiecznych w związku z zaistniałymi wypadkami i kolizjami drogowymi na drogach powiatowych,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu, wyrażanie zgód na korzystanie z przystanków oraz wydawanie opinii odnośnie wykorzystania dróg w sposób szczególny w zakresie ustalonym przepisami państwowymi,
- organizowanie z udziałem Policji kontroli pojazdów kołowych w zakresie respektowania wymogów dopuszczalnych obciążeń pojazdów,
- ochrona dróg w okresie występowania przełomów – oznakowanie, ewidencja i sprawozdawczość, przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
Do zakresu działania Zamówień Publicznych należy:
1. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie w trybach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz zamówień zwolnionych ze stosowania ustawy prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy, o wartości przekraczającej próg określony w Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych ze stosowania tejże ustawy wprowadzonym zarządzeniem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie,
2. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w imieniu i na rzecz Powiatu Ostródzkiego z zakresu realizacji zadań dofinansowanych z zewnątrz w trybach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz zamówień zwolnionych ze stosowania ustawy prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy, o wartości przekraczającej próg określony w Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych na podstawie art.4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych ze stosowania tejże ustawy wprowadzonym uchwałą Zarządu Powiatu w Ostródzie,
3. udział w pracach Komisji przetargowych powoływanych przez Dyrektora Zarządu Dróg powiatowych w Ostródzie do rozstrzygania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
4. przygotowywanie umów oraz aneksów do umów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie,
5. przekazywanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
6. sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówień, jakie przewiduje się przeprowadzić w danym roku budżetowym,
7. opracowywanie i aktualizowanie regulaminów dotyczących udzielania zamówień publicznych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie.
Funkcję Inspektora ds. ochrony danych osobowych sprawuje: Natalia Bałakier-Gronek
Telefon: (089) 642-31-51, pokój nr 8
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. ochrony danych osobowych należy:
1. opracowywanie, wdrażanie i aktualizowanie Polityki bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
2. zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,
3. informowanie Administratora danych Osobowych oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów o ochronie danych osobowych i doradzanie im w tej sprawie,
4. monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów o ochronie danych w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania,
5. udzielania na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonaniu zgodnie z RODO,
6. współpraca z organem nadzorczym,
7. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestii związanych z przetwarzaniem oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
8. prowadzenie rejestru zbioru danych przetwarzanych przez administratora Danych Osobowych,
9. przygotowywanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych i przekazywanie ich do akceptacji Dyrektorowi – administratorowi Danych oraz prowadzenie rejestru wydanych upoważnień,
10. nadzór i kontrola nad systemem zabezpieczeń danych osobowych w zarządzie Dróg powiatowych w Ostródzie.
Funkcję Kierownika Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie sprawuje: Mariusz Beszczak
Telefon (0-89) 646-24-14, 642-31-54, pokój nr 4
Kierownik Obwodu Drogowego Nr 1 wykonuje zadania na obszarze:
– Miasta Ostróda
– Miasta i Gminy Miłomłyn,
– Gminy Grunwald,
– Gminy Dąbrówno,
– Gminy Ostróda.
Na podstawie porozumienia pomiędzy Powiatem Ostródzkim a Miastem Ostróda rolę zarządcy na ulicach będącymi drogami powiatowymi na terenie miasta Ostróda pełni Miasto Ostróda.
Funkcję Kierownika Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu sprawuje: Agnieszka Wiśniewska
Dane adresowe: ul. 3 Maja 11, 14-300 Morąg, tel. fax. (0-89) 757-23-51
Kierownik Obwodu Drogowego Nr 2 wykonuje zadania na obszarze:
– Miasta i Gminy Miłakowo,
– Miasta i Gminy Morąg,
– Gminy Małdyty,
– Gminy Łukta.
Do zakresu działania Obwodów Drogowych należy:
1. objazdy dróg i kontrola stanu dróg i obiektów mostowych,
2. oznakowanie i doraźne wypełnianie ubytków w nawierzchni dróg lub ich naprawa, gdy stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wnioskowanie zlecenia robót w zakresie naprawy dróg innym wykonawcom,
3. wykonywanie doraźnych lub trwałych napraw miejscowych uszkodzeń poboczy, skarp, nasypów, wykopów, itp.
4. Oznakowanie odcinków dróg zagrożonych przełomami i koniecznych objazdów oraz oznakowanie miejsc robót interwencyjnych wymagających zmian w organizacji ruchu, usuwanie skutków przełomów w zakresie określonych przez Zarząd Dróg,
5. usuwanie z korony drogi przeszkód zagrażających bezpieczeństwu ruchu i wszelkich zanieczyszczeń,
6. wykonywanie przecinek w poboczach likwidujących zastoiska wodne na nawierzchni drogi,
7. czyszczenie nawierzchni drogi i chodników w zakresie ustalonym przepisami oraz oczyszczanie i odchwaszczanie ścieków betonowych usytuowanych w koronie drogi i lokalne udrażnianie rowów przydrożnych oraz czyszczenie studzienek ściekowych i innych urządzeń odwadniających,
8. utrzymywanie w czystości i czytelności znaków pionowych, wymiana uszkodzonych znaków drogowych i uzupełnianie brakujących,
9. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
10. uzupełnianie brakujących i wymiana słupków hektometrowych,
11. zabezpieczanie uszkodzonych elementów urządzeń drogowych (poręczy mostowych, barier ochronnych) i wykonywanie drobnych napraw tych urządzeń,
12. uzupełnianie ubytków oznakowania poziomego w zakresie określanych przez Zarząd Dróg,
13. pielęgnowanie istniejącego zadrzewienia,
14. wycinanie pojedynczych drzew przydrożnych, usuwanie pni i przycinanie gałęzi ograniczających skrajnię drogową lub stwarzających zagrożenia,
15. sporządzanie rocznych planów wyrębu drzew oraz sporządzanie protokołów klasyfikacji drewna,
16. koszenie trawy i niszczenie chwastów i samosiewów drzew i krzewów na poboczach, skarpach, w rowach, zwłaszcza w miejscach ograniczających widoczność,
17. prowadzenie przeglądów bieżących dróg i obiektów mostowych,
18. interwencyjne czyszczenie przepustów pod drogami i zjazdami,
19. zabezpieczenie miejsc awarii obiektów mostowych przez odpowiednie ich oznakowanie i wykonanie robót zabezpieczających,
20. wykonywanie drobnych robót utrzymaniowych i konserwacyjnych obiektów mostowych,
21. kierowanie robotami zimowego utrzymania dróg – ustawianie,
zdejmowanie, naprawy oraz magazynowanie zasłon przeciwśnieżnych, prowadzenie dyżurów,
22. wykonywanie innych prac zimowego utrzymania dróg w zakresach ustalonych przez Zarząd Dróg,
23. nadzorowanie przestrzegania przepisów porządkowych na drogach i obiektach mostowych, w szczególności przepisów dotyczących umieszczania obcych urządzeń w pasie drogowym, ochrony dróg przed zanieczyszczaniem, prawidłowości zabezpieczenia i oznakowania wszelkich robót wykonywanych w obrębie pasa drogowego,
24. kontrolowanie czy roboty obce w pasie drogowym są wykonywane na podstawie wydanego zezwolenia i zgodnie z ustaleniami zawartymi w tym zezwoleniu,
25. dokumentowanie wszelkich naruszeń pasa drogowego i składanie o tym informacji Dyrektorowi Zarządu Dróg,
26. przygotowywanie i rozliczanie miesięcznych planów robót,
27. opracowywanie zestawień rocznych potrzeb i przedkładanie ich do Działu Technicznego w celu opracowania planu robót,
28. obsługiwanie i utrzymywanie we właściwym stanie technicznym środków transportowych i sprzętu drogowego – czuwanie nad prawidłową konserwacją i eksploatacją, zgłaszanie do Zarządu Dróg zapotrzebowań na materiały, sprzęt i środki transportowe, rozliczanie materiałów pędnych,
29. utrzymywanie w należytym stanie budynków drogowych, nadzorowanie nad utrzymaniem czystości w pomieszczeniach i porządku na terenie posesji Obwodu Drogowego,
30. przygotowywanie danych do przetargów (przedmiar robót),
31. nadzorowanie nad robotami utrzymaniowymi i budowlanymi, udział w przetargach prowadzonych przez Zarząd Dróg oraz udział w odbiorach robót prowadzonych na drogach powiatowych,
32. kierowanie pracą podległych pracowników, zapewnienie na robotach warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.pożarowych. Prowadzenie szkoleń wstępnych pracowników fizycznych przed przystąpieniem do pracy w zakresie przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, dyscypliny pracy i p.poż. Zaopatrywanie pracowników w odzież ochronną oraz środki czystości i wyposażenia ich w odpowiedni i niezbędny sprzęt do wykonywania pracy.
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
Dyrektor Zarządu Dróg przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałek każdego tygodnia od godz. 8:00 do godz. 10:00. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w oparciu o przepisy kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), oraz w oparciu o instrukcję kancelaryjną określoną w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu (Dz. U. z 1998r. nr 160, poz. 1074 z późn. zm.).
Do pobrania: Regulamin Organizacyjny ZDP – 21 luty 2020r
Kodeks Etyki pracowników samorządowych Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie
§ 1
Kodeks etyki jest zbiorem norm i zasad, którymi powinni się kierować zatrudnieni w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ostródzie pracownicy, bez względu na rodzaj zawartej umowy o pracę, wymiaru czasu pracy oraz zajmowanego stanowiska. Celem Kodeksu etyki jest sprecyzowanie wartości i standardów zachowania pracowników samorządowych pełniących służebną rolę w stosunku do obywateli i obowiązującego prawa. Pracownik samorządowy zobowiązany jest przestrzegać norm prawnych, etycznych i moralnych, w tym zawartych w niniejszym Kodeksie oraz traktować pracę jako służbę publiczną.
§ 2
Pracownicy samorządowi zobowiązani są wykonywać zadania publiczne oraz gospodarować środkami publicznymi z uwzględnieniem interesu Państwa, wspólnoty samorządowej oraz indywidualnego interesu obywateli. W szczególności pracownicy samorządowi zobowiązani są działać zgodnie z zasadami:
1. Praworządności,
2. Bezstronności i bezinteresowności,
3. Obiektywizmu,
4. Uczciwości i rzetelności,
5. Lojalności,
6. Odpowiedzialności,
7. Jawności postępowania,
8. Niedyskryminowania,
9. Dyskrecji i ochrony prawa własności,
10. Zgodnego z prawem informowania i doradztwa,
11. Uprzejmości i życzliwości w kontaktach z interesentami,
12. Podnoszenia jakości świadczonych usług,
13. Dbałości o dobre imię Zarządu Dróg Powiatowych i pracowników samorządowych,
14. Godnego zachowania w miejscu pracy i poza nim.
§ 3
Pracownicy samorządowi za nieprzestrzeganie niniejszego Kodeksu ponoszą odpowiedzialność porządkową lub dyscyplinarną.
§ 4
1. Kierownictwo Zarządu Dróg Powiatowych upowszechnia zasady zawarte w Kodeksie wśród podległych im pracowników, wspólnoty samorządowej, celem propagowania zawartych w nim wartości i zasad.
2. Każdy pracownik samorządowy jest zobowiązany zapoznać się z Kodeksem i złożyć oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2, pracownikowi zajmującemu się sprawami zatrudnienia i płac. Oświadczenie dołączone jest do akt osobowych.
3. Pracownicy samorządowi nowo zatrudnieni mają obowiązek zapoznać się z Kodeksem przed przystąpieniem do pracy.