+48 89 642 31 51 sekretariat@zdp.ostroda.pl

Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu

Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu

Wniosek winien zawierać:

  1. kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości,
  2. mapę sytuacyjno-wysokościową w skali.1:500 lub 1:1000,
  3. pełnomocnictwo od inwestora (w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika),
  4. dowód opłaty skarbowej za pełnomocnictwo,
  5. dowód opłaty skarbowej za decyzję (w przypadku zjazdu publicznego).

Do pobrania: Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu

Opłaty:
Za wydanie zezwolenia (decyzji) na lokalizację zjazdu publicznego pobiera się opłatę skarbową w wysokości 82,00 zł (tabela część III poz. 44 pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej/tekst jedn. Dz.U. z 2025 r., poz. 1154).
Jeżeli budowa lub przebudowa zjazdu jest związana z budownictwem mieszkaniowym, zezwolenie nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2025 r., poz. 1154).

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie, ul. Grunwaldzka 62 A

Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni

Jednostka odpowiedzialna:
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie ul. Grunwaldzka 62 A, 14-100 Ostróda

Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Ulgi:
Brak.

Informacje dodatkowe
Za wybudowanie lub przebudowę zjazdu:

  1. bez zezwolenia zarządcy drogi,
  2. o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi,
    – zarządca drogi wymierza karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotności opłaty ustalanej zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2025 r., poz.889).

Podstawa prawna:
art. 29 ust 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2025 r., poz.889), art. 104,107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2024, poz. 572) oraz upoważnienie (uchwała) Nr 150/452/2022 Zarządu Powiatu w Ostródzie z dnia 11 maja 2022 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie do wydawania decyzji administracyjnych.

Dokumenty doręczane do Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. przez portal e-PUAP lub przez e-Doręczenia usługą PURDE) muszą być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo ważnym podpisem potwierdzonym profilem zaufanym (podpisem zaufanym).

Przejdź do treści