Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu
Wniosek winien zawierać:
1) kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości
2) mapę sytuacyjno-wysokościową w skali.1:500 lub 1:1000
3) pełnomocnictwo od inwestora (w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika )
4) dowód opłaty skarbowej za pełnomocnictwo
5) dowód opłaty skarbowej za decyzję (w przypadku zjazdu publicznego)
Do pobrania:
wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu
Opłaty:
Opłata za decyzję (zezwolenie) dot. zjazdu publicznego - 82,00 zł. Część III ust.
44 pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r.
o opłacie skarbowej (Dz.U.2019.1000 t.j. z dn. 2019.05.29).
Jeżeli budowa lub przebudowa zjazdu związana jest z budownictwem mieszkaniowym,
zezwolenie nie podlega opłacie
skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 2 ustawy o opłacie skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie ul. Grunwaldzka 62 A - pokój nr 1
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni
Jednostka odpowiedzialna:
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie ul. Grunwaldzka 62 A14-100 Ostróda
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Ulgi:
Brak.
Informacje dodatkowe:
Za wybudowanie lub przebudowę zjazdu:
1) bez zezwolenia zarządcy drogi,
2) o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi -
zarządca drogi wymierza karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotności
opłaty ustalanej zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985r.
o drogach publicznych.
Podstawa prawna:
Na podstawie art. 29 ust 1 ustawy z dnia 21 marca 1985r.
o drogach publicznych (Dz. U. z 2022r., poz. 1693.) art. 104,107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
- kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.2020.256) oraz upoważnienia (uchwały)
Nr 150/452/2022 Zarządu Powiatu w Ostródzie z dnia 11 Maja 2022r. w sprawie upoważnienia Dyrektora
Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie do wydawania decyzji administracyjnych.